کارو کار افرینی سخنان رهبر

کارو کارآفرینی

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر سه شنبه در ديدار صدها تن از كارآفرينان عرصه هاي مختلف توليدي - صنعتي - معدني - كشاورزي - بهداشتي و درماني ، كارآفريني را نوعي عبادت و ارزش آفريني خواندند.

رهبر معظم انقلاب افزودند: ايران بزرگ امروز بيش از هر زمان ديگر به كار و كارآفريني نياز دارد تا همچون عقابي تيز پرواز، در فضاي پيشرفت و آباداني و افتخار اوج گيرد.

ايشان با اشاره به اهميت كار و كارآفريني از ديدگاه اسلام ، ايجاد اشتغال را علاوه بر جنبه مهم ثروت آفريني، نوعي زمينه سازي براي به كارگيري گنجينه استعدادهاي انساني دانستند و افزودند : ايران، امروز به كارگاه بزرگ تلاش و

ابتكار و نوآوري تبديل شده ، اما اين واقعيت، تنها گام اول از روند پيشرفت و سرافرازي كشور است.

حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد به نياز اساسي كشور به كار و كارآفريني خاطر نشان كردند: دو دليل اساسي يعني «آمادگي كشور براي جهش» و «فشار اقتصادي دشمنان»، ثابت مي كند كه ايران، بيش از هر دوره ديگر به كار و

كارآفريني احتياج دارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در تبيين آمادگي كشور براي حركت جهشي،به فراهم شدن زيرساخت هاي مختلف – پيشرفت هاي چشمگير علمي فناوري و بوجود آمدن مديريتهاي قوي و سالم در پرتو 30 سال تجربه مديريتي اشاره

كردند و افزودند : در پرتو شناخت ملت از توانايي هاي خود و جوانانش، فصل توانايي و جهش كشور فرا رسيده است و طبعاً در اين فصل، كار و كارآفريني اهميتي به مراتب فراوان تر دارد.

ايشان، با اشاره به تحريم ها و فشار اقتصادي نظام سلطه افزودند: براي مقابله با اين فشارها بايد«اقتصاد مقاومتي واقعي» بوجود آوريم كه معناي واقعي كارآفريني نيز همين است.

حضرت آيت الله خامنه اي،هدف نهايي سلطه گران از تحريم ايران را بازگشت سلطه اهريمني قبل از انقلاب دانستند و خاطرنشان كردند:دشمنان ملت تلاش مي كنند مردم را با فشارهاي اقتصادي به ستوه بياورند تا مردم اين فشارها را

ناشي از عملكرد دولت بدانند و رابطه دولت و ملت قطع شود ، اما آنها، همچون 30 سال گذشته اين ملت را نشناخته اند و در محاسباتشان، كاملاً اشتباه كرده اند.

رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: ملت و مسئولان، بدون ترديد اين تحريم ها را نيز دور مي زنند و همچون سه دهه گذشته تحريم ها را ناكام مي گذارند و به كار و پيشرفت و بالندگي ادامه مي دهند.

حضرت آيت الله خامنه اي در جمع بندي اين بخش از سخنانشان، همه دلسوزان و مسئولان كشور را به تلاش ، توليد و كارآفريني مكلف و موظف دانستند و افزودند: دست به دست هم، كارگاه عظيم ايران را هر روز پررونق تر سازيد.

ايشان همچنين با اشاره به برخي گله هايي كه كارآفرينان در اين جلسه بيان كردند، اجراي «كامل، دقيق، همه جانبه و مستمر» سياستهاي اصل 44 را حلال بسياري از مشكلات خواندند و دولت را به دو كار اساسي موظف كردند:

1- مديريت دقيق و عالمانه منابع مالي

2- بهبود فضاي كسب و كار

حضرت آيت الله خامنه اي، بسياري از ايرادها و گله هاي كارآفرينان را ناشي از مديريت نشدن كامل منابع مالي دانستند و افزودند: بايد منابع را در مسيري كه براي كشور ارزش افزوده مالي و غيرمالي دارد تخصيص دهيم تا توليد و

اشتغال افزايش يابد و «كسب و كار» رونق گيرد.

ايشان، اصلاح برخي مقررات، رفع پيچ و خم هاي اداري و ارايه صحيح تسهيلات را از جمله راههاي بهبود فضاي كسب و كار برشمردند و افزودند: رونق كسب و كار، از مسايل عمده اقتصادي بوده و تحقق آن، نيازمند اهتمام بيشتر دولت

است.

رهبر انقلاب اسلامي، به موازات موظف دانستن دولت به «مديريت منابع مالي و بهبود فضاي كسب و كار»، كارآفرينان را نيز به تلاش مستمر و همه جانبه براي مرغوبيت بخش و افزايش كيفيت كالاهاي ساخت داخل فراخواندند و افزودند:

مردم مي دانند كه مصرف هركالاي خارجي يعني بيكاري يك كارگر ايراني، اما كارآفرينان هم بدانند كه رغبت مردم به مصرف كالاهاي داخلي با شعار تحقق نمي يابد ، بلكه نيازمند افزايش كيفيت اين كالاهاست.

حضرت آيت الله خامنه اي بار ديگر واردات بي رويه و بي منطق را «ضرر و خطري بزرگ» خواندند و افزودند: مسئولان ذيربط بايد با توجه به اهداف و نيازهاي واقعي كشور، واردات را مديريت كنند.

رهبر انقلاب اسلامي توسعه مهارتهاي فني را از طريق توجه به «هنرستانهاي فني – صنعتي، دانشگاههاي علمي – كاربردي و آموزشكده هاي فني – حرفه اي» ضروري برشمردند و افزودند: كشور به موازات نياز به علم، به پنجه هاي

كارآمد هم نياز دارد.

حضرت آيت الله خامنه اي، كارآفرينان را به استمرار نوآوري و ابتكار در توليدات داخلي توصيه و خاطرنشان كردند: در توليد كالاها به اشباع حس زيبايي طلبي مصرف كننده توجه كافي كنيد.

رهبر انقلاب اسلامي در پايان سخنانشان افزودند: فضاي پرواز ملت بسيار با استعداد ايران، آسمان لايتناهي پيشرفت و افتخار است و انشاءالله اين كشور روزي به مرجع علمي جهان - مصداق افتخار مسلمانان و منبع تأمين نيازهاي

مردم جهان به توليدات و كالاها تبديل خواهد شد.

در اين ديدار همچنين شيخ الاسلام وزير كار و امور اجتماعي گزارشي از اقدامات اين وزارتخانه براي بهبود فضاي كسب و كار و تشويق صاحبان سرمايه براي سرمايه گذاري ارائه كرد و گفت: توجه جدي به اصلاح فرهنگ كار، برنامه ريزي

براي بازنگري در قانون كار، تصويب نظام ملي مهارت و تلاش براي تأسيس سازمان مهارت، توجه به بخش تعاون، و شناخت مزيت هاي منطقه اي و كسب سهم از بازارهاي منطقه اي از جمله اقدامات انجام شده است.

وي همچنين شكل گيري پنجره واحد براي خدمات رساني به كارآفرينان را از ديگر اقدامات وزارت كار و امور اجتماعي برشمرد و خاطرنشان كرد: از جمله اقدامات لازم و ضروري تكميل زنجيره توليد و توجه به توليدات صادرات گرا است.

در پايان اين ديدار نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب اسلامي اقامه شد . سپس حاضران روزه خود را به همراه رهبر انقلاب افطار كردند.


+ دو شنبه 7 بهمن 1398 ساعت 16:17 توسط سارارحیمی